KELABU (Nadia Khan)


KELABU
(Nadia Khan)
TERBITAN : Buku Fixi
TAHUN : 2013 (Cetakan ke-7)
Ternyata radar Black berfungsi dengan baik (eleh, tak aci! Dia cikgu kat sini). Di sudut meja-meja dan kerusi-kerusi lipat diletakkan untuk orang ramai menikmati makanan ringan, mata aku terus dipandang seorang gadis berseluar tiga suku berbaju baby-T, yang sedang duduk menikmati got dog dfengan penuh ayunya. Rambutnya yang lurus dan panjang diikat datu dan dikeluarkan melalui lubang belakang topi. Ringkas, tapi menarik.

Novel nukilan Nadia Khan ini merupakan satu novel yang Bestseller dari penerbitan Fixi. Yang lagi mengejutkan novel ini adalah merupakan novel penulisan pertama beliau yang sebelum ini hanya menumpukan pada penulisan carpen di media cetak dan blog. Namun cerita yang yang beliau sampaikan cukup bagus sebab dengan menggunakan bahasa slanga tp masih mngikut format penulisan (ikut cakap abag aq) menarik minat remaja nk baca dan x bosan untuk terus membaca.
Novel ini mengesahkan Amir yang merupakan anak kepada Dato Rizwan yang telah dibesarkan sendiri oleh ayahnya tanpa ada ibu disampingnya. Amir terus membesar menjadi seroang yang mempunyai hati yang kental walau pelbagai kisah yang menyedihkan dirinya teus menerpa pada wajahnya namun dia masih gagah dengan sahabat disisinya, Shah. Namun kisah hisupnya menjadi semakin rumit apabila Jun hadir dalam dirinya dengan satu “kontrak” untuk menjadi “boyfriend” sementara bagi membuatkn Jaha cemburu. Akan tetapi kisah mereka semakin panjang apabila masing-masing telah jatuh hati antara satu sama lain.

Namun, apa yang mereka inginkan tidak akan berlaku kerana Amir bukanlah seperti yang dilihat kerana masih ada seseorang yang ada dalam diriya yang dia cuba untuk sembunyikan dan dalam masa yang sama seseorang mulai mencintainya…

Comments

Popular Posts