AKU RINDU 90's (Wan Shafiq)

Tajuk : AKU RINDU 90’s
Nukilan : Wan Shafiq
Tahun terbitan : APRIL 2012
Penerbitan : LEJEN PRESS

Sinopsis :
“Itulah harga nasi di sekolah pada tahun 1996 di sebuah sekolah kebangsaan di Kelantan. Kalau di Shah Alam hari ini, apa yang boleh dibeli menggunakan 20 sen. Air kosong di restoran mamak. Harga nasi hari ini RM 1.50, ayam RM 2.50, tambah kuah, keseluruhannya RM 4, tapi tak semua restoran dan kedai makan menjual dengan harga begini, sebabnya ini adalah kategori murah. Paling muranh RM 4.”


(bagi aku yang Alhamdulillah dilahirkan pada tahun 1994, mungkin tidak pernah merasai pengalaman atau cara hidup pada tahun 90’an. Cara pakaian, cara permainan, cara kehidupan dan macam-macam lagi. Jadi bagi aku yang tidak pernah merasai ini, merasakan Wan Shafiq dapat menceritakan suasan kehidupan pada tahun itu dengan baik. Aku dapat merasai keriangan kehidupan seorang kanak-kanak yang sedang meningkat dewasa yang sedang mempelajari semua yang sedang ada pada zaman sekarang, dengan usaha sendiri dan persekitaran. Jalan cerita yang simple dan mudah untuk difahami, membuat enjoy untuk dibaca sambil kembali hidup pada zaman ini pada yang pernah melaluinya.)

Comments

Popular Posts