Gantung 2 (NADIA KHAN)

Pada ssiapa yang mambaca novel fixi yg tegar, pasti akan pernah membaca novel hasil nukilan Nadia Khan yng dulu seperti Kelabu, Gantung, Pakar dan satu cerpen dalam Cerpen. Pada yang pernah baca tu, mesti tahu cara penulisan dia yang mnggunakam bahasa santai dan campuran bahasa Melayu dan juga English.

Dengan menggunakan cara penulisan yang sedang untuk difahami, membuatkan aku seprti berasa dalam scene cerita itu sndiri. Walau jalan cerita yg rumit skit, tapi masih mudah untuk difahami.

Sekarang, Nadia Khan telah kembali dengan satu novel fixi yang merupakan sambungan dr GANTUNG yg edisi pertama iaitu GANTUNG 2 (yahooo... Siap beli n cari kat ipoh tu...). Masih menceritakan mengenai Ray, Gibbs, Kj dan Troll yg sahabat paling rapat dan ahli MUSKETEERs.

Tapi aku tidak akan bagi sinopsis buku ni, yang aku akan tlis skrang adalah knp korang kne baca buku ni.

Pertama, korang kne baca buku ni kalau dah pernah baca Gantung yg pertama.

Kedua, kalau korang jnis berangan atau sudah dapat sahabat yg terbaik, korang ptut baca buku ni. Pasal satu hubungan persahabatan yg kekal dr hidup hinggalah ke alam yng satu lagi.

Ketiga, mmg kene baca buku ni kalau minat smua nukilan Nadia Khan.

"Maybe it was them settling their unfinished business - to make sure you'll be alright."

Dan apa yang boleh aq kongsilan sambungan dia mmg trasa membuatkan menghargai sahabat yang berada dngan kita bukanlah satu pembaziran, krn sahabat yng terbaik akan kenang kita walau tiada di sisi.

Comments

Popular Posts