PERJALANAN (Regina Ibrahim)

JUDUL : PERJALANAN
PENULIS : REGINA IBRAHIM
TERBITAN : BUKU FIXI (November 2014)

"Siapa kata hidup berpasangan itu impian semata-mata?"

Satu demi satu, karya yang dihasilkan oleh Regina Ibrahim mula aku baca dan aku fahami. Membawakan kisah kehidupan transeksual atau trangender yang mengubah rupa dari lelaki perempuan menjadi cerita utama novel ini.

Bukan seperti novel yang berlambak diluar sana, memberikan impian semata apabila kita membaca dari awal hingga akhir. Tidak henti dengam angan-angan yang bagaikan mudah untik digapai.

Novel ini menceritakan pahit getir seorang wanita menjalani hidup di Penang dan juga membawa diri mengubah nasib di kota LANDON.

Satu susun atur perjalanan yang kadang2 berserabut, tapi masih mudah untuk aku fahami dan aku hayati. Tipu kalau aku cakap, aku tak hayati moment2 romantik dan situasi menarik yang cuba digambarkan. Itu membuatkan novel ini menjadi menarik dan ingin tahu apa kesudahan kepada Rozila.

Terima kasih atas hidangan ilmu, kisah dan pengajaran yang ada dalam novel ini.

P.S : kalau nak tahu lebih lanjut, kene baca sendiri dan layan sendiri cerita dia. Aku galak kan untuk korang baca buku ini kalau korang jenis pemikiran yang open.

Comments

Popular Posts