JUNGLE CHILD (SABINE KUEGLER)

TAJUK : JUNGLE CHILD
PENULIS : SABINE KUEGLER


hai. aku ni bukan seorang pembaca buku novel yang tegar sabb aq hanya baca buku yang menarik dan menarik aq untuk membaca. bukan senang nak buat aq ni tertarik nak baca satu buku. trus trang aq cakap yang aq ni x ska baca buku cinta yang sekarang ni banyak dijual di pasaran. bukanlah aku nk cakap yang buku2 tu x best cuma dia x mnarik mnat aq nk baca.
tapi buku ni buat aq rasa begitu tertarik nak baca. sbb buku ni mempunyai jalan ceritanya yang tersendiri. dan apa yang penting buku ini bukan menceritakan kisah percintaan seorang wanita kepada lelaki tetapi percintaan seorang wanita kepada sahabat dan keluarga.
buku ini ditulis oleh Sabine Kuegler (gambar diatas) yang menceritakan tentang kisah hidup dia sendiri ketika menjalani kehidupan disebuah hutan yang tidak pernah diketahui orang lain bahawa mempunyai sebuah suku kaum yang hdup disitu.
kisah ini bermula apa bila sabine yang telah dilahirkan di India telah meninggalkan negara tersebut untuk mengikuti ibu dan ayahnya yang menjalankan kajian mengkaji bahasa sebuah puak yang tidak pernah tahu apa2 mengenai dunia luar iaitu puak Fayu yang tinggal di Papua Barat, Indonesia.
kisah dalam buku ni sangat menarik kerana selain situasi yang cemas, dan sedih, terdapat juga situasi gembira yang kdang2 memebuat aq ketawa sendiri.

#novel ini juga telah di jadikan sebagai sebuah cerita yang telah diterbitkan pada tahun 2011 di Jerman. cerita ini telah di arahkan oleh Roland Suso Ritcher. 


FILEM JUNGLE CHILD (JERMAN)




CHILD OF THE JUNGLE merupakan tajuk bg novel bahasa inggeris

Comments

Popular Posts