BAU SEMANGAT ANAK MUDA (Nami Cobb Nobbler)


BAU SEMANGAT ANAK MUDA
Nukilan : NAMI COBB NOBBLER
Penerbitan : LEJEN PRESS
Tahun Terbitan : DISEMSER 2012

SINOPSIS :
Novel ini menceritakan mengenai seorang anak muda bernama Nizam. Kehidupan yang dimulai dengan seperti kanak-kanak lain telah berubah apabila berjumpa dengan kumpulan musik yang diberikan gelaran Paku Tekan.

Minat yang mendalam dalam musik grunge membuatkan Nizam kembali meneruskan keinginannya untuk menubuh sebuah kumpulan musik apabila bertemu dengan rakan lamanya iaitu Hafiz.

Sejak pertemuan dengan Hafiz, kehidupannya kembali dirasai lebih bermakna dan lebih diterokai dengan pelbagai jalan cerita mengenai persahabatan, keluarga dan juga cinta lama.

Pelbagai yang perlu dilakukan demi menjadikan impiannya satu kenyataan.


(bagi pendapat aku yang baru ni pula, buku ni amat menarik sebab dia membawak aku ke tahun 2000 yang aq tidak tahu macam mna cara kehidupan anak muda pada zaman itu. Novel ini membuka minda aku menganai muzik2 yang aku sendiri tidak pernah tahu dan kumpulan2 musik aku tidak pernah dengar lagunya. Jadi bagi aku sementara aku membaca dan berimaginasi, buku ini boleh bagi aku ilmu walau sedikit.)

Comments

Popular Posts